موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

در این مقاله عکاس باتجربه خانواده مارین بورن ( marine poron ) تجربیات خودش را در چند جمله در اختیار شما قرار می دهد، آتلیه کودک سروش از شما دعوت می کند در ادامه مطلب موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن با ما همراه باشید.

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

 استفاده از فلش را به کلی کنار بگذارید : فلش مسئول چشمهای قرمز یا بسته ی کودکان روی عکسها است، و می تواند نوزادان را بترساند.

 با فاصله ها بازی کنید : هیچ دستورالعملی در مورد فاصله ها وجود ندارد؛ به شما توصیه می کنم فاصله ها را با در نظر گرفتن شرایط محیط امتحان کنید، جابجا شوید، درست کنار نوزاد، سپس کمی دورتر بایستید و عکس بگیرید. اگر با یک تلفن همراه عکس می گیرید جدداً از زوم کردن خودداری کنید وگرنه تصاویر شما پیکسلی خواهند شد. تنها راه زوم کردن با دوربین تلفن همراه، نزدیک شدن به سوژه است. در مقابل، هنگام استفاده از یک دوربین عکاسی کلاسیک، زوم کردن روی یکی از جزئیات حتی اگر در این کار اغراق هم بکنید می تواند عکس های جالبی تحویل شما بدهد.

کودک را در مرکز عکس قرار بدهید یا ندهید : اگر می خواهید کودک در مرکز عکس باشد پس این کار را بکنید؛ اگر می خواهید سوژه ی خود را جابجا کنید تا فضای اطراف را هم در عکس داشته باشید این کار را بکنید. ولی چیزی بین این دو، نتیجه خوبی را عاید شما نخواهد کرد.

 برای گرفتن پرتره ، یک پس زمینه ساده را انتخاب کنید : هدف، بهتر نشان دادن نوزاد است بنابراین یک پس زمینه ساده، خنثی ( روشن یا تیره، مهم نیست ) ولی بدون تزئینات یا جزئیات مزاحم ( مثلاً یک پریز برق روی دیوار ) را انتخاب کنید.

 یک لباس راحت و ساده : برای اینکه نوزاد، راحت و در عین حال سوژه ی اصلی عکس باقی بماند، بهتر است لباس های ساده و بدون تزئینات و حتی الامکان یکرنگی را برای او انتخاب کنید.

 حالت دستی دوربین عکاسی را امتحان کنید : دوربین های عکاسی دیجیتال در حالت خودکار، بسیار کارآمد هستند ولی شما می توانید از حالت دستی آنها هم استفاده کنید. با این کار در روشنایی صرفه جویی، و عکس برداری از یک نوزاد در حال حرکت را مدیریت کرده، و عکسهای شما تار نخواهند شد.

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

 با دوربین تلفن همراهتان قهر نکنید : می توانید عکسهای خوبی با آنها بگیرید مخصوصاً در فضای باز. بزرگترین مزیت آنها این است که همیشه در دسترس هستند. بنابراین ابزار با ارزشی برای ثبت لحظات مهم و دوست داشتنی هستند.

 عکسها را دسته بندی و مرتب کنید : والدین اگر نمی خواهند دیر یا زود با کوهی از عکس در مقابل خود مواجه شوند باید لااقل یک بار در هفته عکسهای خود را دسته بندی و مرتب کنند. نرم افزارهایی وجود دارند که به آسانی امکان طبقه بندی، حذف، حفظ یا چاپ عکس هایتان را به شما می دهند. بعدها کودکان و والدین از تماشای عکسهای خود داخل یک آلبوم خوشحال خواهند شد؛ این کار بدون تردید آسانتر و دلنشین تر از تماشای آنها روی صفحه ی مونیتور است!

 استفاده از عکاس هایی که در زایشگاهها کار می کنند ، اجباری نیست : عکاس هایی که در بعضی از زایشگاهها کار می کنند، همیشه در این زمینه متخصص و باتجربه نیستند. عکسهایی هم که می گیرند گران قیمت بوده و از کیفیت پایینی برخوردارند. مادرها چون خسته و در مقابل اصرار بیش از حد آنها معذب هستند، خود را ناچار به قبول کار آنها می کنند. بهتر است یکی از اعضای خانواده یا یک عکاس حرفه ای و مورد اعتماد آنان، اولین عکس های نوزاد شما را بگیرد. شما حتی می توانید پس از بازگشت به خانه، و در یک محیط گرم و صمیمی و راحت از نوزادتان عکس بگیرید.

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

موفقیت در عکاسی نوزاد به روش مارین بورن

10  پیشنهاد ما برای عکس برداری از نوزاد در زایشگاه  : برای استفاده از نور طبیعی و ملایم، لامپهای نئون را خاموش کرده و به پنجره ها نزدیک شوید ( یکی از والدین می تواند نوزاد را در آغوش بگیرد یا او را داخل گهواره اش بگذارد ). روی جزئیات مهم از قبیل دست بند تولد با نام نوزاد روی آن، پاها و دستان او زوم کنید. صحنه عکس برداری را هنگامی که نوزاد در حال خوردن یا خوابیدن است آماده کنید و بلافاصله بعد از گرفتن عکسها آن را به حالت اول بازگردانید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

conseils pour reussir les photos de son bebe  عنوان اصلی

www.parents.fr  منبع

مترجم : شهرام ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com