پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

در این مقاله آتلیه کودک سروش بررسی میکنیم که چه نکاتی مهم و ضروری است برای عکاسی از کودکان و نوزادان این پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله بسیار می تواند برای عکاسان آماتور و حرفه ای راهگشا باشد.

  1. از آن ها انتظار نداشته باشید که همیشه لبخند بزنند : کودکان یک ساله همانطور که معمولاً شلوغ و پر سرو صدا هستند می توانند جدی، بامزه، خندان، گریان، و بازیگوش هم باشند. آن ها هزاران احساس مختلف دارند که می توانند در هر لحظه تغییرش بدهند. من کل جلسه ی عکاسی را در تلاش برای اینکه وادارشان بکنم ثابت یکجا بنشینند یا بایستند و رو به دوربین لبخند بزنند سپری نمی کنم. سعی خودم را می کنم که حداقل چند عکس در حال لبخند، با نگاه رو به دوربین و ثابت نشسته از آن ها بگیرم. اما در طول عکاسی این اجازه را هم به آنها می دهم که ملکه ها و پادشاهان نمایشی که دوست دارند باشند.
  2. پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

    پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

  3. به آن ها اجازه دهید در آغوش طبیعت بازی کنند و هر لحظه آماده عکس برداری باشید : آن ها اکثر اوقات چه در حال راه رفتن و چه در حال چهار دست و پا رفتن باشند سرشان شلوغ است و زیاد به دوربین نگاه نمی کنند پس وقتی این کار را کردند شما باید آماده باشید تا از هر احساس و حالتی که ابراز کردند عکس بگیرید. اغلب مواقع اگر در حالت طبیعی خودشان باشند خوشحال تر، با مزه تر، و دوست داشتنی تر از وقتی هستند که شما آن ها را مجبور به بی حرکت یکجا نشستن کرده اید.

    پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

  4. کودکی شان را ثبت کنید : بعضی وقتها کودکان یک ساله عمداً نمی خواهند که به دوربین نگاه کنند. آن ها فقط دوست دارند کاری را که در ذهن کوچک شان میچرخد انجام دهند. در این مواقع من از زیبایی های کوچک کودکی شان عکس می گیرم. این می تواند انگشت های کوچک پاهایشان یا بازوهای تپل شان باشد. اگر برای نشان دادن کل صورت شان با شما همکاری نکردند حداقل می توانید از نیم رخ شیرین آنها عکس بگیرید. من متوجه شده ام که آن ها خیلی زود شکم های گرد و بازوهای تپل شان را از دست می دهند؛ عاشق اینجور عکس ها هستم.
  5. یاد بگیرید چگونه صداهای عجیب و غریب مختلف در بیاورید : بعضی وقت ها موقعی که نیاز دارید توجه یک بچه ی کوچولو را جلب کنید این که بلد باشید چند تا صدای جالب در بیاورید بسیار مفید است. ممکن است از این که جلوی بزرگترها صدای اردک در بیاورید احساس حماقت کنید اما برای جلب توجه کودکان این کار واقعاً کار ساز است. آن ها خیلی زود به شنیدن یک صدای تکراری عادت می کنند پس مطمئن شوید از پس در آوردن صداهای مختلف بر می آیید.پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

    پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

  6. هم قد آن ها و یا حتی کوتاه تر بشوید : این یک نکته ی قدیمی است که من آن را امتحان کرده ام و پی بردم که واقعاً درست است. من اکثر مواقع روی شکم، به پشت و یا روی یک طرف بدن دراز می کشم تا از کوچولو ها عکس بگیرم. من قد بلند هستم و اگر ایستاده عکس بگیرم شیرینی های زیادی را در عکسهایی که می گیرم از دست خواهم داد.  همه ی ما کودکان را از یک زاویه ی مرتفع نگاه می کنیم. پس وقتی در حد سطح زمین پایین می آییم دیدنی های فوق العاده ای به چشم مان می خورد که از آن بالا نمی دیدیم؛ در واقع دنیا را از چشمان آنها میبینیم.

پنج نکته عکاسی از کودکان یک ساله

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی :  5 Tips for photographing one year olds

منبع :  www.clickinmoms.com

مترجم : فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com